onsdag 9. februar 2011

Fjellbyen Dalat

Naa bedfinner vi oss i Dalat. En ganske stor fjellby paa 1500 meter. Her er det frisk fjelluft, hoye furutrer og kvelder. Vi har kjort bergogdalbane, funnet ut at iskaffen er like god som i Cambodia og canyoing. Canoying bestaar av aa juve og rapelere i elver! Det var kjempe goy og noe som anbefales paa det sterkeste. Mens Isabell dro paa offroad sykling, dro vi tre med full minibuss litt utenfor byen. Vi hadde egentlig ikke noe stoerre ide om hva dette omghandlet, men ble svert positivt overrasket.
Vi har kost oss stort sett her i Dalat. Bortsett fra at jeg irriterer meg over hvor daarlig det gaar ann aa drive resturanter paa...
Vi drar med nattsengebuss i morgen natt tilbake til Saigon. Der blir det litt shooping skal du se!

Annet snadder:
- Det er ganske trist aa ikke ha batteri paa mp3- spilleren, jeg er faktisk avhengig av blandt annet Robyn, og annet snadder som ikke blir hort paa.. Dod!(Tonje, det ser daarlig ut med ringenes herre lydbok pga dette..Beklager)
- Det er SYV verdensdeler.
- Brunfarge forsvinner overraskende fort.
- Det er en ganske idiotisk regel aa ikke tillate facebook i et helt land. Saa tungvint...
- Naar man bestiller noe man bare tror er nudler, er det ogsaa inkludert blekksprut, svin og reker.
- Vi liker ikke at det er saa faa som komenterer bloggen vaar. Vi foler oss upopuler..
- Iskaffe med kondensert melk er avhengighetskapende.
- Lokalbuss kan inneholde fire turister, fem som spyr, en moped og ekstra kraker siden alle setene er overfylt av andre mennesker.

Stor hilsning fra Vietnam!

10 kommentarer:

  1. likte veldig godt annet snadder !!!!

    SvarSlett
  2. høres knall ut! Have fun videre.

    SvarSlett
  3. Bra, skal se om det kan bli no mer etterhvert!

    Det skal vi!

    SvarSlett
  4. likte også annet snadder, særlig nudler med blekksprut, jummy!

    SvarSlett
  5. Woho, glede mæ til dokker beveg dokker nedover mot mitt land :D

    SvarSlett
  6. Null stress, Piggern ;) Ringenes Herre kan vente, så lenge du opplever nok til at jeg kan føle at jeg var på reise sammen med dere!
    Og drikker dere iskaffe og ikke chai? Er iskaffen bedre? Hm..den må prøves ut en gang om noen år.. :P
    Og gjør noe sprøtt for meg! Kan ikke dere gjøre en rar ting som dere kan dedikere til meg? :D Please a!?

    (er ikke jeg flink til å kommentere, så vet ikke jeg! :P)

    SvarSlett
  7. Jammyjam... Never agein!

    Det glede jeg meg ogsaa til! :D

    hehe, godt aa hoere. Faar ha det tilgode! Vottan din e da alltid med;)
    Chai e saa last month! Dessuten e iskaffe helt insane godt. kan lage naar vi kommer hjem!:D hmmm, skal se ka vi faar til.. tenke
    (du e best!)

    SvarSlett
  8. Dere er svært populære, bare så dere vet det! Jeg for min del plundra med å få det til. Alder'n? Neeeeei! Dere opplever utrolig mye kult! Ser for meg at dattera mi likte de elvene! Kos dere videre!
    Klem mamma Kari

    SvarSlett
  9. Hehe! Plundrer fortsatt, så heretter går jeg under navnet anonym.
    Paoris! Fins det pølsebuer der?
    Klem Kari :-)

    SvarSlett
  10. Haha! Liker kommentarene dine Anonyme Kari ;)

    Ja! Du må prøve å lage det til meg! Haha!
    (Og lett at jeg er! Men det er bare fordi det er dere jeg leser om <3)

    SvarSlett